jueves, 7 de julio de 2011

David Paraire..., sindicalista i company com a pocs!

DIUMENGE 3 DE JULIOL DE 2011 PER: MAXI.

BLOG: http://bloc.maxi.cat


Aquest article, és un "al•legat" en defensa d'allò que per a molts és fer sindicalisme de classe, i en concret, d'un company (i amb el seu permís, amic) que s'ha trobat en una situació com tants i tants d'altres treballadors/es és troben actualment.., en la tessitura de defensar els drets i la qualitat de les condicions de treball, en front a les "exigències" que el mercat i les necessitats dels patrons hi tenen: un ERO, i l'intent per part del patró, de rebaixar el nivell del control social dels afers econòmics de l'empresa. David, aquest article és la meva humil opinió sobre la teva fermesa, i la teva feina.

David, és d'aquelles persones que ho tenen clar, i que defensen per sobre de tot, que els treballadors i treballadores siguem quelcom més que simple mercaderia a exprimir segons les necessitats del patró, tot i que en aquesta lluita permanent (allò que alguns continuem defensant com a definició, de la lluita de classes), no el resta de valorar els necessaris equilibris constants per tal que l'activitat i l'economia del centre sigui suficient per a cobrir-los sense caure en l'explotació o abús (tant els interessos dels uns, com els dels altres). Si d'alguna cosa és defensor, és de que el treball no sigui causa de malalties i lesions per als treballadors/es, defensant com a pocs, que l'empresari sigui conscient de les seves obligacions i responsabilitats en aquesta i altres matèries.
I si també és quelcom culpable de res més, és de voler que els treballadors i treballadores siguin considerats com a iguals per l'empresari; pel fet de no disposar de la propietat dels mitjans de producció, no hem de ser considerat com a inferiors pel patró i la seva prole. La dignificació del treball i alta professionalitat dels treballadors i treballadores, sempre a sigut una de les seves reivindicacions, i és gràcies aquesta que el Hotel Motel (i també al reconeixement de la qualitat de la seva cuina) que avui és considerat un dels millors hotels/restaurants de l'Alt Empordà.

El que no és de rebut, és que davant de les circumstàncies de dificultat que tot el sector pateix (uns més que altres), l'empresari aprofiti per intentar desacreditar amb fal•làcies i comentaris tendenciosos, el nom, el treball i la honorabilitat del company. Massa vegades ens trobem actualment (tot i ser una pràctica habitual en el món empresarial), l'intent de desprestigiar amb qualsevol eina i mitjà, el treball dels que representem als interessos dels treballadors, mitjançant el descrèdit de la persona..: aquesta és una antiga tècnica utilitzada per els poders reaccionaris, per assolir amb aquesta "intoxicació" l'ensorrament de les idees i el treball que aquest defensa.

Vull des de aquest espai personal, trencar una llança en defensa d'un company, i d'un amic, del que valoro per sobre de tot, la seva coherència en les seves tasques de representació, la seva fermesa, i el seu gran nivell moral.

Per finalitzar, us deixo l'enllaç a la resposta que David a fet al diari ElPunt, de les insinuacions i comentaris tendenciosos del seu patró, el Sr. Subiros.



Resposta de David Paraire.
Opinió Resposta de David Paraire
02/07/11 02:00 - DAVID PARAIRE

Com a un dels RLT a l'empresa, vull contestar unes incertes paraules publicades per mitjà d'aquestes pàgines el 2011/06/04, sota el títol “El Motel Empordà ha sol•licitat un ERO temporal”.
M'uneix al digne director del Motel una relació laboral de més de 20 anys, vull ser cordial, ferm, molt clar, però desmentir l'empresari, “és un roc a la faixa per si fa falta, i per si les coses van justes”, va dir. La veritat és que des del 2011/06/06, (aniversari del Motel), l'ERO s'aplica començant per mi, per tant no sóc empleat del Motel, sóc un treballador a l'atur, no estic alliberat, la suspensió temporal del meu contracte de treball comunicada per 28 dies es va fer el 2011/06/02. No és cert que jo divulgués inicialment aquesta notícia, com es pot fer entendre per tal com ho va dir l'estimat empresari. Jo vaig declarar honestament i amb transparència la veritat, primer la ràdio, després un diari, van acudir a mi i no pas jo a ells. Trobo saludable la transparència informativa. El boom fastuós als mitjans en la celebració del 50 aniversari del Motel, i el cost que pot significar, contrasta amb el silenci de l'ERO i el sacrifici laboral dels afectats, l'any passat es van acomiadar més de 8 companys/es. És digníssima la trajectòria històrica d'una empresa com la nostra, ha sabut demostrar i mantenir durant més de 50 anys l'excel•lència del servei als seus clients, ha estat model a seguir per altres empreses del sector. Espero que el Motel ens valori justament i no hagi d'aplicar a cap més de nosaltres l'ERO. Cal reflexionar que la qualitat en el servei al client és fruit d'equip; si es dóna el cas de seguir aplicant l'ERO, crec que la qualitat que oferim amb tant d'esforç se'n ressentirà.

Capmany (Alt Empordà)

Darrera actualització ( Dissabte, 2 de juliol del 2011 02:00 )
Publicat a: El Punt Comarques Gironines 02-07-2011 Pàgina 16