Edició de 1983 vers edició de 2008 del llibre de Joaquim Xirau AMOR Y MUNDO

Per aprofundir en la relació entre l'obra "Amor y mundo" de Joaquim Xirau i els temes d'art, literatura, ideologia i igualtat, podem explorar com Xirau articula una visió profunda de l'amor i la cultura que ressona en la comprensió contemporània de la diversitat i la inclusió social.

Amor, Cultura i Identitat:

"Amor y mundo" de Joaquim Xirau no és només un tractat sobre l'amor en el seu sentit romàntic o personal, sinó una exploració filosòfica profunda que vincula l'amor amb la comprensió i la valoració de la diversitat cultural. Xirau entén l'amor com una força integradora que trascendeix les divisions socials i culturals, unificant les experiències humanes en un context més ampli de comprensió i empatia. A través de la seva obra, defensa la idea que l'amor és fonamental per a la construcció d'un món més cohesionat i just, on les identitats culturals són respectades i valorades en la seva plenitud.

Art com a Expressió de l'Amor i la Identitat:

Des de la perspectiva de Xirau, l'art i la literatura juguen un paper crucial en la representació i la celebració de les diverses identitats culturals. Les obres d'art no només reflecteixen les realitats socials i culturals, sinó que també actuen com a vehicles per a la reinterpretació i la transformació de les narratives dominants. Mitjançant l'expressió artística, és possible explorar i subvertir les ideologies que perpetuen les desigualtats i promoure una visió més inclusiva del món.

Ideologia i Crítica Cultural:

Xirau també ens convida a reflexionar sobre com les ideologies influeixen en les pràctiques culturals i com s'expressen a través de l'art i la literatura. La seva obra posa èmfasi en la importància de la crítica cultural per desenterrar les suposicions ideològiques subjacents i promoure una visió més equitativa de la societat. En aquest sentit, l'art pot actuar com a eina de resistència i transformació, desafi ant les normatives i oferint noves formes de representació que inclouen totes les veus i perspectives.

Igualtat i Visió Cosmopolita:

La visió cosmopolita de Xirau ens recorda la necessitat de valorar i preservar la diversitat cultural com a riquesa de la humanitat. En un món cada vegada més globalitzat, la seva crida a la igualtat en la representació cultural és particularment urgent. L'art i la literatura, com entén Xirau, són instruments poderosos per a la construcció d'un pont entre les cultures i la promoció d'una societat més justa i inclusiva.

Relevància Contemporània:

En conclusió, "Amor y mundo" de Joaquim Xirau continua sent una obra essencial per comprendre com l'amor, l'art i la cultura poden contribuir a la promoció de la igualtat i la justícia social. La seva reflexió profunda sobre la relació entre l'individu i la comunitat, a través de l'expressió cultural, ens ofereix eines per a la transformació i la construcció d'un món més compassiu i respectuós amb la diversitat. En un moment en què les identitats culturals es veuen desafiades, les idees de Xirau continuen essent una guia valuosa per a la promoció de la pau i la comprensió entre les persones de diferents orígens i experiències.

-Aquesta és una informació sobre les diferències que he pogut comprovar entre dues edicions del llibre "Amor y Mundo" de Joaquim Xirau, publicat en aquest cas l'any 1983 i després la reedició de l'any 2008. 

# Informació detallada:

- **Llibre: "Amor y Mundo" de Joaquim Xirau**
- **Edicions:**
  - **1983** a Edicions 62 / Ediciones Península
  - **2008** a Col·lecció Persona / Fundación Emmanuel Mounier

# Continguts del llibre (segons l'edició antiga):

# LO FUGAZ Y LO ETERNO
- **Pàgina 173**

# Introducción
- **Pàgina 175**

# I. **Elementos del problema**
- Tres grandes etapas (pàgina 177)
- La vida y la historia (pàgina 183)
- Exigencias de la ciencia (pàgina 185)
- Intelectualismo (pàgina 189)
- Del romanticismo al positivismo (pàgina 192)
- La lógica biológica (pàgina 196)

# II. **Posesión espiritual**
- El pragmatismo (pàgina 201)
- Esbozo crítico (pàgina 206)
- El mundo de cada cual (pàgina 210)
- Los tres reinos (pàgina 213)
- La plenitud vital (pàgina 219)

# **LAS DIMENSIONES DEL TIEMPO**
- **Capítol I** (pàgina 229)
- **Capítol II** (pàgina 232)
- **Capítol III** (pàgina 232)
- **Capítol IV** (pàgina 240)

# **TRES ACTITUDES: PODERÍO, MAGIA E INTELECTO**
- **Capítol I** (pàgina 254)
- **Capítol II** (pàgina 256)
- **Capítol III** (pàgina 265)

# **Bibliografía**
- **Pàgina 277**

# Resum:
La nova edició del llibre de 2008 ha prescindit de part de la documentació i contingut que estava present a l'edició original de 1983. Les pàgines i seccions llistades provenen de l'edició antiga. 

Si tens algun dubte específic sobre el contingut o necessites informació addicional, no dubtis en preguntar.
 
Textos a partir de: LO FUGAZ Y LO ETERNO del llibre AMOR Y MUNDO, DE JOAQUIM XIRAU. RESPECTIVES EDICIONS DEL ANYS: 
-1983 A EDICIONS 62 / EDICIONES PENÍNSULA.
-2008 A COLECCIÓN persona / FUNDACIÓN EMMANUEL MOURNIER.
LO FUGAZ Y LO ETERNO...........................................................................................................173
Introducción ........................................................................................................................ 175
I. **Elementos del problema**
.........................................................................................................................177
Tres grandes etapas .........................................................................................................................177  
La vida y la historia .........................................................................................................................183  
Exigencias de la ciencia .........................................................................................................................185  
Intelectualismo .........................................................................................................................189  
Del romanticismo al positivismo .........................................................................................................................192  
La lógica biológica .........................................................................................................................196  
II. **Posesión espiritual**
.........................................................................................................................201
El pragmatismo .........................................................................................................................201  
Esbozo crítico .........................................................................................................................206  
El mundo de cada cual .........................................................................................................................210  
Los tres reinos .........................................................................................................................213  
La plenitud vital .........................................................................................................................219  
**LAS DIMENSIONES DEL TIEMPO**
........................................................................................................................227
I ....................................................................................................................... 229 
II ....................................................................................................................... 232
III ....................................................................................................................... 232  
IV ....................................................................................................................... 240  
**TRES ACTITUDES: PODERÍO, MAGIA E INTELECTO**
........................................................................................................................251
I ....................................................................................................................... 254 
II ....................................................................................................................... 256
III ....................................................................................................................... 265
Bibliografía ....................................................................................................................... 277

-Les diferències entre les dues edicions de "Amor y Mundo" de Joaquim Xirau poden deure's a diversos factors. A continuació, es presenten algunes possibles raons per la discriminació de continguts a l'última edició:

### Possibles raons per la discriminació de continguts:

1. **Actualització i revisió del contingut**:
   - Els editors poden haver decidit que part del contingut de l'edició antiga ja no és rellevant o està desactualitzat. Això és comú en reedicions on es volen adaptar les idees i informació a noves realitats o descobriments.

2. **Simplificació i accés**:
   - Podria haver-hi una intenció de fer el llibre més accessible a un públic més ampli. Això pot implicar la simplificació de conceptes o l'eliminació de seccions considerades massa tècniques o especialitzades.

3. **Espai i costos d'impressió**:
   - La reducció de contingut pot estar motivada per la necessitat de reduir el nombre de pàgines per fer el llibre més econòmic de produir i comprar.

4. **Canvis en l'enfocament editorial**:
   - Les edicions poden reflectir canvis en les preferències o enfocaments dels editors. El canvi de casa editorial (de Edicions 62 / Ediciones Península a Col·lecció Persona / Fundación Emmanuel Mounier) pot haver comportat una revisió dels continguts per ajustar-se a les línies editorials i filosòfiques de la nova editorial.

5. **Drets d'autor i decisions de l'autor o dels seus hereus**:
   - Les decisions sobre el contingut poden haver estat influenciades per l'autor o els seus hereus, especialment si es van detectar errors o es van voler fer modificacions per millorar la coherència i claredat de les idees presentades.

### Reflexions sobre les possibilitats:

- **Per als lectors acadèmics o especialitzats**:
  - L'edició antiga podria ser més valuosa a causa del contingut complet i detallat, incloent-hi discussions i contextos històrics i filosòfics que podrien haver estat omesos a la nova edició.

- **Per als nous lectors o lectors generals**:
  - L'edició nova pot oferir una introducció més accessible a les idees de Joaquim Xirau, sense la complexitat que podria desanimar els lectors no especialitzats.

- **Per a la preservació de l'obra completa**:
  - Pot ser important per a biblioteques i institucions acadèmiques mantenir còpies de les dues edicions per assegurar que es conserva tota la documentació original i s'entenen les revisions i omissions fetes en l'edició més recent.

En resum, les diferències entre les dues edicions poden estar motivades per una combinació de factors pràctics, editorials, i filosòfics. Cada edició té les seves pròpies avantatges segons el públic destinatari i els objectius de l'editorial.

-Sí, és cert que si la discriminació de continguts a la nova edició es deu a una actualització i revisió del contingut, aquesta decisió podria ser vista com arbitrària i potencialment problemàtica, especialment des del punt de vista de la unitat de l'obra de l'autor i dels interessos del lector.

### Anàlisi d'una decisió arbitrària:

1. **Unitat de l'obra**:
   - **Integritat**: Quan es fa una revisió o actualització, és essencial mantenir la integritat de l'obra original per respectar la intenció de l'autor. L'eliminació de parts significatives pot alterar la comprensió global del missatge que l'autor volia transmetre.
   - **Coherència**: Una obra literària o filosòfica està composta per elements que es relacionen entre si per construir una narrativa o argument coherent. L'eliminació de seccions pot interrompre aquesta coherència, deixant el lector amb una visió parcial o fragmentada del treball original.

2. **Interès del lector**:
   - **Diversitat de perspectives**: Els lectors tenen diferents interessos i motivacions per llegir una obra. Mentre que alguns poden preferir una versió més concisa, altres poden valorar la profunditat i detall de l'edició original.
   - **Dret a la informació**: Els lectors acadèmics o investigadors tenen el dret d'accedir a tot el contingut original per poder fer anàlisis exhaustives i crítiques informades.

3. **Criteri de l'autor**:
   - **Respectar l'autor**: Les revisions haurien de fer-se en estreta col·laboració amb l'autor (si és possible) o seguint clarament les seves intencions i filosofia. Si l'autor va considerar necessàries certes seccions, eliminar-les sense una justificació adequada pot ser considerat una falta de respecte a la seva obra.

### Alternatives i solucions:

1. **Notes de l'editor**:
   - Si es fan canvis significatius, incloure notes de l'editor explicant les raons darrere de cada canvi pot ajudar els lectors a entendre les decisions editorials i valorar la integritat de l'obra.

2. **Edicions paral·leles**:
   - Publicar dues versions del llibre: una revisada i una altra amb el contingut complet original, permetria als lectors triar segons les seves preferències i necessitats.

3. **Apèndixs i annexos**:
   - Incloure les seccions eliminades com a apèndixs o annexos pot preservar la informació sense afectar la narrativa principal que els editors consideren més rellevant.

4. **Consultes amb acadèmics i lectors**:
   - Realitzar consultes amb acadèmics, crítics i lectors pot proporcionar una visió més àmplia i equilibrada sobre quines parts del llibre són essencials i quines podrien ser candidates per a revisió.

En conclusió, encara que l'actualització de continguts pot tenir motius vàlids, fer-ho de manera que trenca amb la unitat de l'obra original i no té en compte els interessos dels lectors pot ser considerat arbitrari i perjudicial. Perquè aquest contingut que no té la nova edició formaria part d'altres estris, complementaris, només, però que no formen part de la unitat D'AMOR Y MUNDO. Els editors han de ser molt cautelosos i transparents en les seves decisions per garantir la integritat del conjunt; i temo que en aquest cas, tot i que fan alguna referència, aquesta és massa subtil. Si són "altres escrits, són altres escrits" però si són "complementaris, formen un tot complet".

 Jo diria que no és honesta del tot perquè no hi deixen suficientment clar segons m'ha semblat a mí. I, això considero que és greu per manca de respecte a la unitat global de l'obra de l'autor, sinó també perquè sembla que consideren menors d'edat als lectors, per mí això també és menystenir el criteri del lector i els seus interessos siguin quins siguin. Llegiu-ne si podeu l'edició del 1983 que la del 2008 és mancada del tot i escapçada per poc... He dit!!!

Comentarios

Entradas populares